Search
Close this search box.
وکیل ارث

وکیل ارث و میراث

امتیاز دهید post
آنچه در این مطلب می‌خوانید

وکیل ارث میراث، وکیل حقوقی خانواده می‌باشد که در مسائل خانوادگی مانند: طلاق، مهریه، حضانت، تقسیم ارث و میراث، داوری در دعاوی و… خدمات حقوقی ارائه می‌دهد. در مسائل خانوادگی اغلب اختلافات و درگیری هایی که به وجود می‌آید به دلیل عدم آگاهی افراد از حق و حقوق قانونی و شرعی خود می‌باشد، چرا که افراد خانواده برخلاف دیگر روابط، دارای رابطه احساسی هستند و به این جهت خیلی در اعمال خود تند روی نمی‌کنند و به صورت یک طرفه اقدام به پیگیری نمی‌کنند.

لذا برای انجام امورات و مشکلات حقوقی خانواده باید از بهترین وکیل ارث و میراث که علاوه بر آگاهی کامل بر قوانین، با تجربه باشد تا با آرام کردن و آگاه کردن طرفین، بتواند افراد را از حق و حقوقی خود چه به صورت قانونی و چه شرعی مطلع کند تا مشکلات ادامه دار و پیچیده تر نشوند.

در این مطلب تمامی نکات و اصطلاحات موجود در دعاوی ارث را از زبان بهترین وکیل ارث در شمال تهران آشنا می‌شوید.

 

با ما همراه باشید

 

ارث چیست

ارث چیست؟

ارث در توضیح حقوقی به معنای انتقال قهری دارایی ها و اموال متوفی به وارثین وی می‌باشد. ارث می‌تواند در دو وجه معنوی و وجه مادی باشد ولی امروزه با کلمه ارث و میراث، بیشتر بحث مادی آن در در ذهن افراد تداعی می‌شود. وجه معنوی ارث می‌تواند حقوقی که غیر مادی هستند مانند حق انتقال (وارث محجور) و… باشد.

معمولا فرد متوفی پیش از فوت خود تقسیم ارث و میراث و تعیین سهم الارث وراث خود را تعیین می‌کند؛ ولی در مقابل مواردی نیز وجود دارند که وراث متوفی بر سر تعیین سهم الارث به مشکل بر می‌خورند که برای حل آن باید از بهترین وکیل ارث دریافت مشاوره و راهنمایی کنند.

راهنمایی: در پایان این مطلب به اصطلاحاتی که در حوزه ارث و میراث در دادگاه و یا توسط وکلا استفاده می‌شود اشاره شده است.

 

اختلاف در تقسیم ارث

تقریباً بیشتر افراد از نوشتن وصیت نامه مناسب تأخیر یا خودداری می کنند ، غالباً با این فرض که دارایی آنها مانند املاک، پول و دارایی به طور خودکار به همسرشان، شریک زندگی مشترک قانونی و یا فرزندان.

با این حال، این روزها، خانواده ها اغلب پیچیده تر از گذشته هستند. افراد ممکن است بیش از یک بار ازدواج کنند. آنها ممکن است فرزندان ناپدری را از یک شریک دیگر بگیرند. یا همه اینها و دیگر نقاط عطف کاملاً عادی زندگی می توانند به اختلاف منجر شوند، در صورتی که یک طرف بدون مشخص کردن اینکه چه اتفاقی برای دارایی های آنها خواهد افتاد ، هنگامی که املاک تقسیم شود، بمیرد.

با پیشرفت دینامیک خانواده در طی سالها ، روند دادرسی پیچیده تر شده و پیامدهای حقوقی آن می تواند نامشخص باشد. طرفین مربوطه برای اطمینان از رسیدگی به حقوقشان به وکیل حصر وراثت قابل اعتماد احتیاج دارند. بسیاری از افراد پس از از دست دادن آسیب دیدگی عزیز خود ، برخورد با کسانی را که به ارث می برند ، از نظر روحی عذاب آور است، دقیقاً به همین دلیل است که یک وکیل حصر وراثت خانوادگی حامی و باتجربه از اهمیت زیادی برخوردار می شود.

پیش فرض های ارث که به وکیل حصر وراثت نیاز دارد متأسفانه داشتن اراده احتمال اختلافات را نیز به طور کامل از بین نمی برد. حتی در مواردی که وصیت نامه داده شده باشد ، ممکن است ذینفعان گاهی احساس کنند که دارایی ها به طور نامناسبی تقسیم شده اند. این امر همچنین به برخی افراد انگیزه می دهد که با وکیل حصر وراثت مشورت کنند، و در مورد شرایط مختلفی که ممکن است در صحت یک وصیت اعتراض کنند بحث و بررسی کنند. تهیه یک درخواست برای تغییر شرایط وصیت نامه به این دلایل، برای اختلافات مربوط به ارث به وکیل حصر وراثت متخصص احتیاج دارد، زیرا روش پیچیده وصیت نامه متفاوت است. میزان دارایی متوفی؛ و ادعاهای مطرح شده در مورد موصی.

ادعاهای اصلاح و ساخت: مانند هر سند قانونی دیگر، می توان برای اصلاح وصیت نامه، اقدامی برای اصلاح هرگونه اشتباه دفتری انجام داد. وکیل ارث و میراث می تواند استدلال كنند كه مسئول تهیه سند با موفقیت اهداف شخص را منعكس نكرده است. برای تکرار، نقش های اصلی یک وکیل حصر وراثت عبارتند از: شناسایی حقوقی که می توانید به عنوان یک وارث و ذینفع مورد استناد قرار دهید. رقابت یا دفاع از تصویب وصیت نامه. و ارائه یک دوره عملی دقیق در مورد اینکه چگونه می توانید به بهترین وجه به اهداف خود برسید.

نتیجه پرونده های ارث می تواند زندگی را تغییر دهد، به همین دلیل است که ما به افرادی که نیاز به کمک دارند توصیه می کنیم فقط با مجرب ترین دفتر حقوقی که می توانند پیدا کنند مشورت کنند. ما وکیل حصر وراثت انتخابی بسیاری از مشتریانی هستیم که به دنبال رویکردی کارآمد و موثر در امور حقوقی خود هستند.

.یکی از عوامل اصلی در موفقیت ما ارزشی است که برای برقراری ارتباط موثر قائل هستیم. برای ما مهم است که شما از همه جنبه های مربوط به پرونده خود بهترین درک ممکن را داشته باشید. این بدان معناست که وکیل حصر وراثت ما متعهد به ساده سازی اصطلاحات و مفاهیم پیچیده فنی به روشی هست که مشتریان ما می توانند به راحتی درک کنند. علاوه بر این ، تیم ما شامل متخصصان حقوقی و وکیل ارث و میراث است که کاملا به کار خویش مسلط می باشد.

 

وکیل ارث در شمال تهران

برای آنکه ارث، توسط ورثه دریافت شود در ابتدا باید وارثیت آنان تایید و در ادامه سهم الارث آنان نیز معین شود. وکیل ارث می تواند کلیه خدماتی که مرتبط با انحصار وراثت ، تقسیم ترکه ، کارهای مربوط به میراث و اموال متوفی است را بررسی کند و انجام دهد. بعضا پیش آمده است که وراث از لحاظ عاطفی توانایی انجام امور فوق را ندارند و وکیل ارث این کارها را به جای ایشان و در صحت و سلامت انجام می‌دهد. با انجام مراحل فوق مسئله انحصار وراثت به دادگاه ارجاع داده می شود و دادگاه با صدور گواهی انحصار وراثت سهم الارث هر فرد را مشخص می کند. در صورت بروز هرگونه مشکل در بین ورثه در ارتباط با مسئله انحصار وراثت می توان با دخالت وکیل ارث نسبت به رفع این مسائل اقدام کرد.

قابل توجه است که پیش از آنکه در ارث تصرف شود باید دیون مربوط به متوفی پرداخت شود و سپس می توانند اداره اموال را بر عهده گیرند. بدین ترتیب وراث تا زمانی که دیون متوفی را پرداخت نکرده باشند و اجازه مالکان را کسب نکرده باشند نمی توانند در اموال وی تصرف کنند. گاها پیش آمده است که وراث از لحاظ عاطفی توانایی انجام امور فوق را ندارند و وکیل ارث این کارها را به جاری ایشان انجام خواهد داد. وکیل ارث باید وکیل پایه یک دادگستری باشد.

ترکه پس از فوت فرد متوفی به صورت قهری به وراث تعلق می یابد اما پیش از آن باید بدهی ها و دیون متوفی پرداخت شود. در این مورد بهتر است از حضور یک وکیل ارث بهره ببرید تا مراحل انجام کار به خوبی صورت گیرد. وکیل ارث با تمام توان خود و با تمام علم و تجربه ای که دارد در خدمت شماست تا به بهترین نحو ممکن راهکارهای حل مسائل را به شما بدهد و در سخترین شرین بهترین راه را معرفی کنید برای مشاوره حقوقی رایگان کافی است با گروه حقوقی پرشیا در دفتر وکالت شمال تهران تماس بگیرید.

 

 محروم کردن فرزندان از ارث

آنچه در بین عموم مردم به صورت غلط رایج می‌باشد این است که تا مشکلی بین پدر و فرزندان به وجود می آید پدر فرزندان خود را به محروم کردن از ارثش تهدید می نماید.

باید به این نکته توجه شما را جلب نمایم که طبق قانون مدنی هیچ پدر یا مادری نمی تواند هیچ یک از فرزندان خود را از ارث محروم نماید و چنانچه در این خصوص وصیتی نماید آن وصیت اعتبار نداشته و باطل می باشد و آن وصیت طبق قانون اجرا نمی گردد و تمام ورثه از اموال والدین خود ارث می برند بنابراین والدین عزیز باید به این مطلب توجه فرمایند که در خصوص اینکه اگر تمایل داشته باشند به فرزندی از اموالشان چیزی نرسد و یا فقط به یکی از فرزندانشان تمام اموالشان به ارث برسد راه های قانونی از جمله عقد قرارداد در غالب صلح عمری وجود دارد که می توانند این نوع عقود را با همکاری وکیل ارث پایه یک دادگستری و متخصص در امور ارث و ماترک منعقد نمایند.

برای دریافت پاسخ سوالات و اخذ مشاور به صورت حضوری و یا آنلاین می‌توانید به صفحه مشاوره حقوقی آنلاین مراجعه کنید تا وکلای با تجربه گروه پرشیا با شما تماس بگیرند.

 

وراث متوفی چه کسانی هستند؟

طبق قانون ارث فقط این افراد می‌‎توانند ادعای سهم الارث کنند:

  1. همسر و یا شریک مدنی فرد فوت کرده
  2. فرزندان متوفی
  3. فرزند خوانده های فرد متوفی
  4. هرکسی که در زمان زنده بودن متوفی تحت پرورش و نگهداری قرار گرفته بودند(به عنوان فرزند)

 

از آنجایی که دادرسی تاثیرات عاطفی و روانی به نزدیکان و کسانی که درگیر مرگ متوفی شده اند وارد می‌کند؛ لذا بهتر است برای روشن شدن حق و حقوق و سهم الارث وارثین به صورت دقیق و جلوگیری از ایجاد تنش برای افراد داغ دیده بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه ممکن در موارد تقسیم ارث میراث، از طریق بهترین وکیل تقسیم ارث و میراث اقدام به داوری و مذاکره پیش از رسیدن به توافق نامه های دادگاهی شود.

برای دریافت مشاوره از بترین وکلای شمال تهران می‌توانید با وکلای خانواده گروه حقوقی پرشیا در ارتباط باشید و یا سوالات خود را در بخش کامنت ها ارسال کنید تا بهترین وکلای تقسیم ارث و میراث و وکلای داوری گروه جقوقی پرشیا در کوتاه ترین زمان، پاسخ سوالات را برای شما ارسال کنند.

در اولین قدم بهترین راه حل مدارا و سازش میان وارثین است ولی گاها چاره ای جز پیگیری مشکل از طریق مراجع قانونی باقی نمی‌ماند. برای پیگیری مشکلات ارث و میراث باید از طریق وکلای باتجربه و آگاه از قوانین موجود اقدام به ثبت دادخواست کنید.

اگر درگیر مسائل حقوقی خانواده هستید و نیاز به وکیل ارث، وکیل طلاق و یا وکیل طلاق توافقی دارید می‌توانید با وکلای گروه حقوقی پرشیا در دفتر وکالت نیاوران در ارتباط باشید.

با توجه به تجربه ما در قانون ارث ، ما آگاه هستیم که گاهی چاره ای جز پیگیری موضوع در دادگاه وجود ندارد. در صورت بروز چنین اتفاقی در مورد شما ، می توانید اطمینان کامل داشته باشید که از وکیل ارث منطقه یک متخصص ارث که سالها تجربه محاکمه پشت سر دارند ، پشتیبانی کامل خواهید داشت.

وكیل ارث منطقه یک می تواند به شما در زمینه طلب مالكیت و ممانعت از املاك طرح دعاوی دادگستری کمک کند . اگر متولی املاک به وظایف خود عمل نمی کند و به مصلحت املاک عمل نمی کند ، هرکسی که علاقه مالی به املاک داشته باشد می تواند برای برکناری متولی املاک به دادگاه مراجعه کند.

دادگاه به راحتی در انتخاب متوفی برای امین املاک دخالت نخواهد کرد ، با این حال ، توجه اصلی دادگاه رفاه حال ذینفعان است. باید شواهد واضحی از ضرورت عزل امین املاک وجود داشته باشد. اعمال یا کوتاهی متولی املاک باید به گونه ای باشد که اداره املاک را به خطر بیندازد.

 

وصیت نامه چیست

وصیت چیست؟

وصیت عملی است که به صورت حقوقی، متوفی پیش از فوت خود تحت عنوان نوشته قرارداد و یا سند مال و دارایی هایی خود را برای بعد از زمان فوت خود تعیین تکلیف می‌کند. عموما وصیت برای تعیین کردن حق و حقوق وراث از سهم الارث می‌باشد که پس از فوت فرد مشکل و درگیری بر سر میزان سهم الارث بوجود نیاید که این عملا باید توسط بهترین وکیل ارث و میراث انجام شود تا از نظر قانونی، وصیت دچار مشکل و ابهام نشود.

 

انواع وصیت به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

  •  وصیت تملیکی: وصیت تملیکی یعنی کل دارایی یا بخشی از آن به صورت رایگان در مالکیت فرد دیگر قرار بگیرد.
  •  وصیت عهدی: یک یا چند نفر را به صورت عهدی برای انجام امورات یا اقداماتی بعد از فوت متوفی مامور می‌کند.

کسی که وصیت می‌کند را موصی و کسی که توسط موصی وصیت تملیکی به سود وی بوده را موصی له و کسی که مورد وصیت قرار می‌گیرد موصی به گفته می‌شود. و کسی که از طریق وصیت عهدی موصی، برای انجام امور وصیت عهده دار می‌شود را وصی می‌گویند.

معمولا بهترین وکیل خانواده، تحت عنوان وکیل ارث توسط وصیت عهدی، عهده دار امور می‌شود؛ از نظر قانون وصی نامیده می‌شود.

 

کسی که برای دارایی های خود وصیت می‌کند هر زمان که اراده کند می‌تواند به وصیت خود رجوع کند و آن را دست خوش تغییر و یا کلا باظل کند. اگر وصیت جدیدی کند و پیش از آن وصیتی از جانب وی وجود داشته باشد وصیت دوم از نظر قانون صجیح است.

 

وصیت فقط تا یک سوم مال ترکه نافذ است.(اموال باقی مانده از متوفی)

 

درمقابل کسی که وصیت به منفعت وی ثبت می‌شود می‌تواند اموال را به صورت کامل و یا بخشی از آن را بپذیرد و یا اگر بخواهد می‌تواند کل آن را رد کند. اگر وصیت برای حمل جنین وضع شود نیز صحیح است البته این بستگی به زنده متولد شدن جنین نیز می‌باشد؛ و اگر جنین به علت وقوع جرم سقط شود و یا مرده به دنیا بیاید، مالی که او مورد وصیت قرار گرفته شده است به ورثه او می‌رسد.

 

سوالات متداول

پاسخ سوالات متداول از نظر بهترین وکیل ارث و میراث در گروه حقوقی پرشیا

 

منظور از متوفی کیست؟

کلمه متوفی که ریشه در زبان عربی دارد به معنی کسی که فوت شده است می‌باشد و در دادگاه ها و مجامع رسیدگی به بحث ارث و میراث از کلمه متوفی برای فردی که فوت کرده است و در نقش مورث، که دارایی های وی در حال تقسیم شدن مابین وارثین می‌باشد استفاده می‌شود.

 

مال ترکه به چه معناست؟

به تمامی دارایی ها و حقوق های مالی مورث که پس تعیین شدن تعهدات، وصایا و وضع دیون به وراث منتقل می‌شود مال ترکه می‌گویند.

 

وارث به چه کسی می‌گویند؟

به کسانی که از ارث متوفی سهم الارث دریافت می‌کنند وارث می‌گویند که وارثین، نزدیکان متوفی اعم از خانواده و نزدیکان وی که با او رابطه خونی و خانوادگی دارند می‌باشذ.

 

 سهم الارث به چه معنی است؟

سهم الارث به مال و دارایی که در زمان تقسیم ارث به ورثه تعلق می‌گیرد سهم الارث هر شخص می‌گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09121406834

10دقیقه مشاوره حقوقی رایگان!