Search
Close this search box.
وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

4.2/5 - (10 امتیاز)

وکیل طلاق توافقی در تهران و کرج: مراحل طلاق توافقی در تهران سال 1401

  • توافق کامل زوجین در خصوص حقوق مالی و حضانت فرزندان
  • مدارک لازم( شناسنامه و عقدنامه)
  • مدت زمان انجام پروسه حدود 7 الی 20 روز کاری حسب سوابق کاری در دادگاه های تهران می‌باشد.

 

جهت مشاوره با وکیل و اخذ وقت با شماره 09121406834 تماس حاصل فرمائید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

وکیل طلاق توافقی: طلاق به صورت توافقی با طلاق یک طرفه چه تفاوتی دارد؟ طلاق از طرف زن در چه شرایطی انجام می‌شود؟ قوانین اخذ مهریه در صورتی که طلاق در زمان نامزدی انجام شود به صورت می‌باشد؟ در طلاق توافقی وضعیت مهریه، جهیزیه، حضانت فرزندان، نفقه و… چگونه محاسبه می‌شود؟

مهم ترین مشکلی که زوجین در زمان جدایی درگیر آن می‌شوند؛ نحوه طلاق گرفتن بدون دردسر، یعنی طلاق همراه با توافق طرفین می‌باشد؛ که برای انجام آن حتما باید از طریق وکیل خانواده تحت عنوان بهترین وکیل طلاق توافقی اقدام به رسیدگی شود.

چرا که وجود وکیل طلاق باعث می‌شود که در حق طرفین هیچگونه اجحاف و ناعدالتی بوجود نیاید و زوجین طبق شرایط و توافق هایی که چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی(شرایط توافق شده در بندهای عقدنامه) با هم مقرر کرده اند؛ بتوانند بدون مشکل از یکدیگر جدا شوند؛ در این مقاله با تعریف طلاق دو طرفه(توافقی)، شرایط آن و  وکیل طلاق توافقی در تهران و ویژگی های وکیل طلاق آشنا می‌شوید.

 

باما همراه باشید

 

جهت دریافت مشاوره حقوقی طلاق توافقی ، می‌توانید با وکلای گروه حقوقی پرشیا در تماس باشید:

تلفن : 26852793-021   /   همراه : 09121406834 آتش پیکر

 

طلاق توافقی چیست

طلاق توافقی چیست؟

طلاق همراه با توافق، یک نوع طلاق مسالمت آمیز مابین زوجین می‌باشد. زمانی که دو طرف (زن وشوهر) با یکدیگر به مشکل بر می‌خورند و تصمیم می‌گیرند که به زندگی مشترک خود پایان بدهند، به طور مسالمت آمیز و دوستانه با کمک گرفتن از وکیل طلاق از یکدیگر جدا می‌شوند.

در این نوع از طلاق گرفتن، طرفین با درک شرایط یکدیگر، اقدام به حل مسائل می‌کنند؛ به طوری که در حق هیچ یک از دو طرف اجحاف نشود. وقتی زوجین به طور کلی با مسئله جدایی از یکدیگر به صورت توافقی مشکلی نداشته باشند. باید با کمک بهترین وکیل طلاق توافقی جزئیات توافق، در خصوص حق حقوق خود که در عقد نامه، به صورت کتبی و یا به صورت شفاهی مابین طرفین توافق شده را مشخص کنند و با امضای طرفین و تایید وکیل طلاق، ثبت شود.

 

پیشنهاد می‌کنیم مطلب حذف نام همسر از شناسنامه را نیز مطالعه کنید.

 

توافق طرفین در طلاق توافقی

توافق طرفین در طلاق توافقی

همانطور که در تعریف طلاق همراه با توافق طرفین اشاره شد، شرط اصلی طلاق به صورت دوطرفه، توافق بین (زن و شوهر) است. طرفین باید در خصوص تمامی اموری که در ارتباط با روابط زوجین وضع شده به توافق برسند. این امور عبارت اند از: مهریه، نفقه، حضانت فرزند، جهیزیه، اجرت المثل، و حقوق مالی و غیر مالی که باید بعد از توافق رسیدن در این امور به بهترین وکیل طلاق مراجعه کنند و با امضای این توافق به صورت کتبی و اعطای وکالت به وکیل طلاق توافقی خوب، برای جدایی اقدام کنند.

نکته مهم پیش از مراجعه به وکیل برای انجام مراحل طلاق، زوجین باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند که نباید مابین هیچ گونه اختلاف نظری در خصوص امور ذکر شده وجود داشته باشد. تا بتوانند به صورت توافقی و بدون مشکل جدا شوند.

 

مهریه

مهریه از مواردی است که پیش از رای طلاق باید تکلیف آن مشخص شود به طوری که یا زوجین با یکدیگر به توافق برسند. حال می‌توانند در خصوص نحوه پرداخت که به صورت کامل و یا اقساط پرداخت کنند توافق کنند. البته در بعضی از شرایط، زوجه تمامی مهریه را می‌بخشد.

در هر صورت زوجه چه مهریه ی خود را بخشد و یا آن را بخواهد، باید به وکیل اعلام کند تا آن را  در متن توافقنامه به صورت حقوقی ذکر کند، و به دادگاه ارائه دهد. در حقیقت زن و شوهر تصمیم و توافق نهایی را انجام می‌دهند و به وکیل ارائه می‌دهند تا مبتنی بر جزئیات امر پرونده طلاق توسط وکیل طلاق توافقی تشکیل و به دادگاه ارائه شود.

از مهم ترین دلایلی که زوجین حاضر اند پرونده طلاق خود را به وکیل طلاق بدهند متن توافقنامه است؛ که به صورت دقیق در خصوص حقوق دو طرف  به صورت منصفانه تصمیم گیری شود. البته در کنار توافقنامه باید نامه ی اختیار بذل و یا تعیین تکلیف مهریه که توسط زوجین توافق شده به وکیل ارائه شود تا در دادگاه بتواند به صورت دقیق در این خصوص تصمیم گیری کند.

 

نفقه

نفقه زن به معنی چیز هایی است که شخص برای ادامه زندگی شخصی خود به آن ها نیاز دارد. مواردی مانند: پوشاک، خوراک مصرفی، مسکن، اثاثیه منزل و این چنین موارد نیاز های اولیه یک فرد که همسر باید آن ها را پرداخت کند. که البته این شرایط در زمان دائمی بودن عقد و تمکین کامل زوجه متفاوت خواهد بود.

 

حضانت فرزند

حضانت فرزند یکی از مهم ترین مسائل به هنگام طلاق است به طوری که اگر نتوانند در خصوص این مسئله را به توافق برسند،

نحوه طلاق دیگر به صورت توافقی نخواهد بود و دادگاه طبق شرایط طرفین و قانون اقدام  به واگذاری حضانت فرزندان خواهد کرد.

حال اگر بخواهند به صورت توافقی در خصوص حضانت فرزندان به توافق برسند، در صورتی که فرزند آن ها دختر و زیر 9 سال باشد و اگر پسر بود زیر 15 سال باشد، باید باهم به توافق در خصوص حضانت برسند و به وکیل طلاق توافقی اعلام کنند که شرایط و نحوه به حضانت گرفتن بر عهده چه کسی و به چه صورت توافق شده است.

 

جهیزیه

از دیگر از مواردی که باید در شرایط طلاق توافقی مشخص شود، بحث جهیزیه و استرداد آن توسط زوجه است، در بعضی از مواقع به دلیل این که خانواده ها از ابتدای امر از جریان تهیه جهیزیه آگاه بودند، زوجه از فاکتور ریز جزئیات جهیزیه نگهداری نکرده است؛ و همین موضوع باعث می‌شود یک سری از مردان از پس دادن جهیزیه امتناع کنند و یا بخواهند زوجه خود را مورد آزار و اذیت قرار بدهند. که در این صورت زوجه باید در خصوص استرداد جهیزیه، به صورت قانونی اقدام به طرح دعوی استرداد کند و موارد مورد نظر را از دست زوجه خود خارج کند.

در این بین وظیفه یک وکیل طلاق توافقی خوب این است که با صحبت های قانع کننده و بی طرف شرایط را برای زوجه مشخص کند تا بدون هیچ مشکل، و به صورت منطقی طرفین  از شرایط خود آگاه شوند و زوجه بدون دردسر جهیزیه و اقلام دیگر(جواهرات و هدایای زمان نامزدی و ازدواج) رو تحویل بدهد.

 

پیشنهاد می‌کنیم مطلب حذف نام همسر از شناسنامه را نیز مطالعه کنید.

 

آزمایش بارداری و گواهی بکارت

در حالت کلی دادگاه موظف است وضعین بارداری و یا بکارت زوجه را مشخص کند تا بتواند با توجه به شرایطی که هست رای خود را صادر کند و احیانا بعد از طلاق شرایط زوجه باعث تغییر حق و حقوقی که دارد نشود و صدور حکم در شرایط ثابت و کاملا واضح انجام شود.

اگر زن بالای 50 سال داشته باشد با توجه به ویژگی های فیزیولوژیک بدن وی، یائسه محسوب می‌شود و دیگر نیازی به ثبت آزمایش بارداری ندارد؛ در طرف مقابل اگر زن باکره باشد برای تایید آن با توجه به حکم دادگاه زوجه به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند تا با معاینه، گواهی بکارت را به دادگاه ارائه دهد؛ اگر زن نه یائسه و نه باکره باشد، انجام آزمایش بارداری برای وی الزامی بوده و باید گواهی آزمایش خود را به دادگاه ارائه کند تا دادگاه با توجه به نتیجه ی آن رای خود را صادر کند.

زمان ارائه جواب آزمایش معمولا پیش از صدور حکم باید انجام شود ولی گاها جواب آزمایش را برای بعد یعنی در زمان ثبت در دفتر طلاق موکول می‌کنند.

 

“این قوانین علاوه بر طلاق توافقی در طلاق غیر توافقی نیز اعمال می‌شود.”

 

وکیل طلاق توافقی

در ابتدای امر طلاق بین زوجین مهم ترین بحث درک شرایط و توافق نهایی برای طلاق است. مادامی که با جزئیات و مراحل طلاق، از توافق زوجین تا دادگاه آشنا می‌شوید. باید بدانید در تمامی مراحل از ابتدای توافق تا انتهای امر باید با بهترین وکیل طلاق توافقی همراه باشید.

چرا که یک وکیل طلاق توافقی خوب با استفاده از علم، تجربه و شناخت کافی از شرایط زوجین و قوانینی که در امر طلاق وضع شدند آگاه است؛ و با راهنمایی درست طرفین و پیگیری آن در تمامی مدت (ابتدا تا بعد دادگاه)، باعث تسریع در روند انجام امر می شود. اگر به خدمات وکیل طلاق در نیاوران نیاز دارید، گروه حقوقی پرشیا آماده ارائه خدمات مشاوره و وکالت طلاق به صورت توافقی و یا یکطرفه در تهران به شما عزیزان می‌باشد.

 

جهت دریافت مشاوره حقوقی طلاق با وکیل طلاق توافقی در تهران، می‌توانید با گروه حقوقی پرشیا در تماس باشید:

تلفن : 26852793-021   /   همراه : 09121406834 آتش پیکر

 

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

طلاق به صورت توافقی از ابتدای توافق زوجین تا انتها که منجر به طلاق شود در 6 مرحله انجام می شود که به صورت زیر می باشد:

  1. ارجاع زوجین به مراکز مشاوره توسط دادگاه (تلاش برای سازش زوجین و منصرف شدن از طلاق)
  2. تلاش دادگاه برای ایجاد توافق و منصرف شدن طرفین، در صورت عدم تحقق، صدور گواهی عدم سازش
  3. مراجعه زوجین به محضر جهت ثبت در خواست طلاق
  4. ارسال گواهی عدم سازش توسط دادگاه به دفتر رسمی طلاق جهت تاییدیه نهایی فرایند طلاق
  5. تعیین زمان 3 ماهه توسط دادگاه به زوجین برای ارائه گواهی(عدم امکان سازش)به دفتر خانه
  6. ماده 37 (قانون حمایت از خانواده) یعنی اجرای صیغه طلاق توسط سردفتر در محضر یا جای دیگر

 

هزینه طلاق توافقی

جهت اطلاع از هزینه طلاق به صورت توافقی می‌توانید با وکلای ما در دفتر وکالت نیاوران  تماس بگیرید. هزینه های طلاق دو طرفه بدون در نظر گرفتن حق وکالت وکیل طلاق به شرح زیر تعیین شده است:

  • ثبت دادخواست طلاق 200 هزار تومان
  • جلسه مشاوره (تلاش برای امکان سازش طرفین) 140 هزار تومان
  • گواهی عدم بارداری زوجه 40 هزار تومان

 

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی

برای انجام طلاق با توافق دو طرف، زوجین می بایست مدارک زیر را همراه با دادخواست طلاق، توسط خود و یا وکیل طلاق توافقی به دادگاه ارائه دهند.

  1. اصل عقدنامه یا کپی آن
  2. اصل شناسنامه هر دو طرف
  3. کپی کارت ملی هردو طرف
  4. وکالت نامه محضری در صورتی که حق طلاق با زن باشد.
  5. توافق نامه نهایی زوجین (مهریه، جیزیه، حضانت و …)
  6. گواهی عدم بارداری
  7. گواهی عدم بکارت از دوران عقد و نامزدی
  8. نظر مشاوره در دادگاه و تایید نهایی او برای طلاق

 

طلاق خلع با طلاق توافقی چه تفاوتی دارد؟

با تعریف طلاق توافقی در مطالب فوق آشنا شدید ولی تفاوت طلاق توافقی با خلع ید این است که در طلاق خلع نیز توافقی وجود داشته ولی زن به دلیل دل کندن و علاقه نداشتن به همسر خود برخی از مطالبات خود مانند: مهریه، نفقه و… را می‌بخشد تا به عنوان پبشکشی پیشنهاد جدایی، به همسر خود ارائه کند.

در طلاق توافقی تمامی مطالبات اخذ شده و به صورت دو طرفه انجام می‌شود ولی در طلاق خلع معمولا زوجه که حق طلاق ندارد ولی به علت عدم علاقه به همسر، حق و حقوق خود را می‌بخشد تا طلاق صورت بگیرد. برای آشنا شدن با قوانین طلاق خلع، زمان انجام گرفتن طلاق، اموالی که بخشیده می‌شوند، رضایت طرفین و… از زبان وکیل طلاق توافقی در گروه حقوقی پرشیا، می‌توانید به صفحه طلاق خلع مراجعه کنید.

 

نحله با اجرت المثل زن چه تفاوتی دارد؟

بعد از اینکه بین طرفین طلاق صورت بگیرد حق و حقوقی برای زن تعیین می‌شود که باید از سمت همسر به وی تعلق بگیرد. اجرت المثل یعنی حق و حقوقی که زن، از درآمد همسر سابق خود به دلیل تعاملات و کارهایی که در زمان زندگی زناشویی برای هردو انجام داده است محاسبه می‌شود؛نحله به معنی کادو و بخشش است و به دلیل زحماتی که زن در زندگی مشترکشان کشیده است به وی تعلق می‌گیرد.

نکته مهم اینجاست که اگر مرد بتواند ثابت کند که دلیل جدایی وی از همسر خود به دلیل رفتار های ناخوشایند زن بوده است، به زن اجرت المثل تعلق نمی‌گیرد؛ برای آشنا شدن با تمامی نکات و قوانین در خصوص نحله و اجرت المثل از زبان وکیل طلاق توافقی می‌توانید به صفحه نحله چیست مراجعه کنید.

 

 

وکیل طلاق توافقی در شمال تهران

وکیل طلاق توافقی در شمال تهران از بهترین و مهم ترین ویژگی های گروه حقوقی پرشیا در دفتر وکالت نیاوران بهره مند بودن از بهترین و با تجربه ترین وکلا در تمامی زمینه های وکالت می‌باشد.

شما می‌توانید با اعتماد و تکیه به گروه وکلای پرشیا، بهترین وکیل طلاق توافقی، بهترین وکیل ملکی، بهترین وکیل کلاهبرداری، بهترین وکیل در جرایم اقتصادی و… را برای حل تمامی مشکلات خود در حوضه وکالت انتخاب کنید.

اگر شما در تمامی حوضه های وکالت نیاز به مشاوره و یا اخذ وکیل دارید می‌توانید از ساعت 9 صبح تا ساعت 5 عصر جهت دریافت مشاوره تلفنی و یا ثبت درخواست برای مشاوره به صورت تصویری با وکلای ما در دفتر وکالت شمال تهران،

با شماره های تلفن : 26852793-021   /   همراه : 091214006834 تماس حاصل فرمائید.

 

سوالات مهم

 

ضمانت اجرای حکم دادگاه بعد از طلاق توسط زوجه چگونه تایید می‌شود؟

وکیل طلاق توافقی:

یکی از سوالاتی که موکلین و کاربران سایت برای وکلای گروه حقوقی پرشیا ارسال می‌کنند این است که آیا بعد از صادر شدن حکم دادگاه چه ضمانتی وجود دارد که زوجه به تعهدات و توافقاتی که پیش از طلاق با همسر خود انجام داده است را رعایت کند؟برای مثال توافقاتی که در خصوص پرداخت مهریه و یا حضانت فرزند و یا دیگر مواردی که انجام داده است را به درستی انجام دهد؟

قانون در این موارد این چنین ذکر می‌کند:

مطابق  شماره 603/93/7 که در تاریخ 1393/3/18 اداره حقوقی قوه قضاییه صادر کرده به این صورت می‌باشد که بعد از صدور گواهی عدم سازش زوجین و در آخرین مرحله به طلاق زوجین می‌انجامد، طرفین می‌توانند برای توافقاتی که با با تایید وکیل طلاق توافقی به طرف مقابل و دادگاه داده اند از دادگاهی که رای طلاق را صادر می‌کند، درخواست صدور اجراییه کند.

 

در صورتی که گواهی عدم سازش همراه با رضایت زوجه باشد آیا حضور وی در دادگاه الزامی است؟

وکیل طلاق توافقی:

از آنجایی که طلاق به صورت توافقی انجام شده است لذا در ابتدای مراحل دادگاه تا انتهای صدور حکم، حضور زوجه و یا وکیل طلاق توافقی که نمایندگی وی را برعهده دارد الزامی می‌باشد تا در تمامی مراحل شرح واقعه و صدور حکم با امضاء وی یا وکیل وی انجام شود.

 

برای امر طلاق چه تعداد شاهد مورد نیاز می‌باشد؟

وکیل طلاق توافقی:

برای ثبت طلاق در دفتر خانه 2 نفر بعنوان شاهد طلاق نامه را امضا می‌کنند؛ از آنجایی که بعضی از زوجین طلاق توافقی خود را بدون آگاهی دادن به اطرافیان خود انجام می‌‌دهند؛ گاها بعضی از کارمندان دفاتر ثبت ازدواج مبالغی از زوجین می‌گیرند تا به عنوان شاهد، طلاق نامه را امضا می‌کنند.

 

آیا امکان پشیمانی در طلاقی که توافقی می‌باشد وجود دارد؟

وکیل طلاق توافقی:

اگر هر یک از زوجین در هر یک از مراحل طلاق به صورت توافقی پشیمان شوند، ادامه امور متوقف و طلاق آن ها باطل می‌‌شود؛ علت این امر این است که طلاق توافق شده باید در تمامی مراحل به صورت توافق شده باشد و با امضای زوجین باشد در صورت پشیمانی هریک از زوجین، طلاق از حالت توافقی خارج می‌شود و در صورت نیاز باید ادامه امور به صورت طلاق غیر توافقی انجام شود.

 

جلسات مشاوره برای زوجین به چه صورت و چه تعداد برگزار می‌شود؟

وکیل طلاق توافقی:

مطابق با توضیحات داده شده پیش از صدور حکم توسط دادگاه، زوجین موظف هستند در چندین جلسات مشاوره که دادگاه معرفی می‌کند حضور یافته و مطابق با گزارشی که از مرکز مشاوره طی نامه به دادگاه ارائه می‎‌شود، دادگاه ادامه مراحل را ادامه می‌دهد؛ تعداد جلسات مشاوره توسط دادگاه و مطابق با نتیجه مرکز مشاوره طلاق تعیین می‌شود.

 

حضانت نوزادان و یا کودکان شیرخواره به کدام یک از زوجین تعلق میابد؟

وکیل طلاق توافقی:

بهترین پیشنهاد این است که در زمان نوزادی و یا شیرخوارگی اقدام به طلاق نکنید! ولی از نظر قوانین حقوقی، فرزندان تا 7 سالگی در حضانت مادر بوده و بدون رضایت مادر حضانت به پدر فرزندان منتقل نمی‌شود.

 

“برای کسب اطلاعات بیشتر با وکلای طلاق توافقی گروه حقوقی پرشیا در ارتباط باشید”

12 پاسخ

  1. سلام
    از نطر قانون چجوری ثابت میشه که مرد اعتیاد و یا مشکل روانی داره؟
    مسلما خودش نمیاد بگه من مشکل دارم

    1. سلام
      بله با درخواست برای تست اعتیاد و یا ارائه پرونده های فرد می‌توان با ضمیمه کردن آن ها به دادخواست در خواست طلاق ثبت کنید.
      در شرایطی که به مدارک مورد نیاز دسترسی نداشتید می‌توانید با راهنمایی وکیل خود برای جمع آوری شواهد مانند افراد و یا استشهاد محلی اقدام کنید.
      در صورت پیچیده بودن مشکل میتوانید با وکلای ما در ارتباط باشید.

  2. سلام وقت بخیر
    در طلاق توافقی دو طرف طلاق باید یک وکیل انتخاب کنند یا هر کدوم میتونن یک وکیل اختیار کنند که از حقوقشون دفاع کنه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      طلاق توافقی یعنی دو طرف قصد جدایی به صورت توافقی دارند و از یک وکیل به عنوان داور و مشاور برای ادامه رویه طلاق بهره میگیرند.
      زمانی که دو طرف قصد اخذ وکیل به صورت جداگانه دارن یعنی با هم به توافق نرسیده اند و این امر از جانب طلاق به صورت توافقی خارج است.

    1. سلام با توجه به توضیحاتی که داده شد بله فقط یک مورد را میتوانید طلب کنید هر چند در بعضی از شرایط خاص امکان دارد همسر با اثبات کردن یک سری از موضوعات خاص در مورد دلایل طلاق در دادگاه، باعث شود نحله و یا اجرت المثل به شما تعلق نگیرد.

  3. سلام
    امکان داره گواهی هایی که به دادگاه ارائه میشن به منظور های خاصی دستکاری بشن؟

    1. با سلام خیر امکان پذیر نمی باشد چرا که دادگاه زوجه را برای دریافت گواهی های مورد نیاز(بکارت، بارداری) به مراجعی که مورد تایید دادگاه باشد معرفی میکند.

  4. سلام خسته نباشید
    برای اینکه به صورت توافقی طلاق بگیریم باید تمامی قرارهایی که کتبا امضا کردیم مثل بند های سند ازواج رو اجرا کنیم؟ و اینکه میتونیم توافق هایی هم بین خودمون با توجه به دارایی ها و شرایطی که الان هستن ولی قبلن نبودن انجام بدیم؟

    1. با سلام خدمت شما کاربر عزیز
      با توجه به توضیحات ذکر شده، طلاق توافقی به منظور توافق در تمامی موارد مکتوب و غیر مکتوب می‌باشد که انتظارات و حق وحقوق زوجین بر پایه عدل و انصاف باشد
      تمامی موارد ذکر شده در عقد نامه و اموال و دارایی هایی که بعد از امضای عقد نامه اضافه و یا کم شده اند می‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09121406834

مشاوره فوری طلاق توافقی